نقش خط کشی ها در تجهیزات ترافیکی
نوشته شده توسط : bamana

خط کشی ها از جمله علائم مهم جهت افـزایش سـطح ایمنـی در عبـور و مـرور وسـایل نقلیـه میباشند که باعث دقت در نـوع راننـدگی و هـشدار بـه راننـدگان مـیگـردد. در بعـضی حـالات، خط کشی مکمل سایر تجهیزات کنترل ترافیک مانند تابلوها و چراغهـا اسـت و در بقیـه مـوارد بـه تنهائی مورد استفاده قرار میگیرد.

محدودیت های عملکرد خط کشی در تجهیزات ترافیکی:

  • پوشیده شدن خطکشی با برف و دیده نشدن آن
  • خیس بودن زمین و از دست رفتن و یا کم شدن قابلیت دید خطکشی
  • مقاوم نبودن در مقابل سایش، در ترافیکهای سنگین
  • رنگ خطکشی
  1. نوارهای چسبان: این نوارها بصورت قطعه های پیش ساخته، به شکلها و ابعـاد مختلـف از قبیل خط مـستقیم، فلـش و حـروف در انـدازه هـای متفـاوت بریـده شـده و بوسـیله چـسب مخصوصی بر سطح راه در تجهیزات ایمنی و آتش نشانی تثبیت میگردد.

خط محور که سفید رنگ می باشد برای جدا کردن خطوط تجهیزات ترافیکی کـه خـلاف جهـت هـم در حال عبور می باشند، استفاده می شود. لازم نیست خط محور، منطبـق بـر محـور هندسـی راه باشـد. در معابر ۲ طرفه که سبقت در هر دو سمت آن غیرمجاز میباشد بـه صـورت دو خـط مـوازی پیوسته سفید رنگ می باشد. در معابر ۲ طرفه کـه سـبقت در یـک سـمت مجـاز و در سـوی دیگـر غیرمجاز می باشد به صورت دو خط موازی که یک خط منقطع برای سمتی که سـبقت در آن مجـاز است و یک خط ممتد برای سمتی که سبقت در آن مجاز نمیباشد. در معابر ۲ طرفه فاقد میانه با حداقل ۴ خط عبوری که دوچرخـه و موتورسـیکلت همـواره از آن استفاده می نماید باید خط محور به صورت دو خط موازی سفید پیوسته اجرا شود.

خط نوشته ها در تجهیزات ترافیکی:

خط نوشته روی راه ممکن است برای تنظیم ترافیک یا اعلام و آگاه ساختن استفاده کنندگان از راه به کار رود . خط نوشته ها همواره باید به زبان فارسی باشند ولیکن در صورت لزوم مـی تـوان از خط نوشته های انگلیسی نیز استفاده کرد . در خط نوشتهها فقط از کلماتی که به سـادگی قابـل فهـم باشند، استفاده میشود. نمونه این کلمات عبارتند از: آهسته، اتوبوس، مدرسه

 

ادامه مطلب





:: برچسب‌ها: انواع خط کشی , ایمنی جاده , ایمنی راه , تجهیزات ایمنی , تجهیزات ایمنی و آتش نشانی , تجهیزات ترافیکی , خط کشی , خط کشی تجهیزات ترافیکی , خط کشی جاده , خط کشی خیابان , نقش خط کشی ها در تجهیزات ترافیکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: